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Manifesto por Brand Centric Companies

18/06/2021

We as brand managers constantly see brands bringing incredible results to business and creating longtime relationships with the customers. But we've also seen brands being relagated to things that don't sell, that doen't connect and stays in the superficial. But we, brand managers, also know when the business world is ready to be transformed. We are trained to understand cultures, contexts and markets. We know when the wind changes directions. Now, the time has come to take on our places and put Branding in a more strategic position in companies.

Mas nós, gestores de marca, sabemos também quando o mundo dos negócios está pronto para se transformar.

We are trained to understand the culture, context and market. And we know when the wind changes direction. Now, the time has come for us to take our place and put branding in a strategic position in companies.

É hora de entrarmos na era das brand centric companies.

Nem todas as empresas se tornaram símbolos de seu tempo. Mas as que chegaram lá encontraram a fidelidade de seus consumidores, a eficiência de seus custos e um crescimento consistente.

We already lived the era of user-centric companies. It indeed brought results. We observed a reduction of friction during product use with more simless experience. customer service level up and an overall better user experience. Now, we are evolving to a new moment where we prioritize less the first sale, and more the recurrence of usage. The era where a strong brand aims to have and retain the best talents, where consumers are willing to continue engaing, buying and recommend the products and services they like. And a company that wants even more a client thar understands what they offer and represent.

Agora, estamos evoluindo para um novo momento, que valoriza menos a primeira venda e mais a recorrência de uso. Um momento em que uma marca forte busca ter e reter os melhores talentos na empresa; busca consumidores dispostos a continuar consumindo, interagindo e recomendando seus produtos e serviços; busca futuros clientes mais dispostos a tomar a decisão de compra ao saber o que a empresa representa.

Um momento em que o custo de mídia sobe e a disputa pela atenção das pessoas fica cada vez mais acirrada. E o que todos nós buscamos nesse turbilhão de telas, ofertas e informações? Relevância.

Estamos, sim, entrando numa nova era: a era das empresas centradas em marca.

E ser centrado em marca não é olhar apenas para a aparência. Pelo contrário. É ser centrado em significado. E o significado vive na interseção entre consumidores e a verdade da empresa. Entre saber o que se é e o que se quer representar.

Marcas são grandes ícones do nosso tempo, grandes propulsoras da nossa cultura, grandes forças da nossa economia.

Já se foi a era do produto pelo produto. E já está entre nós a era do produto com significado. Não em campanhas. Não em mídia. Não só em telas e em ofertas vazias, mas, sim, em atitudes que representam uma essência. E essência não se perde com o tempo.

It is up to us, brand managers, to place branding in a strategic place and make the world more brand centric. It's up to us to make that change happen.

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